Medicijnen en humeur

Beantwoord vraag
0
0

Mijn oude tante heeft medicijnen tegen suikerziekte en hoge bloeddruk. Ze is het een paar dagen ‘vergeten’ en mij viel op dat haar humeur  beter was. Kan dit?

Gemarkeerd als spam
Geschreven door
Gevraagd op 27 april 2015 15:49
384 Bekeken
Voeg commentaar toe
0
Privé antwoord

Wie medicijnen overslaat moet dat de huisarts melden. De acute risico’s zijn ontregeling van de suikerstofwisseling (te snel ademen, te veel plassen, sufheid) en een acute vaatstoring in hart en hersenen (infarct, bloeding). Nu het antwoord: vaak is een wat hoger suiker gehalte en wat hogere bloeddruk ‘prettig’ voor de patiënt. Haar lichaam ‘wil als het ware’ die hogere bloedsuiker en die hogere bloeddruk. Door de behandeling moet het lichaam het doen met een schijnbaar te lage bloedsuiker en een schijnbaar te lage bloeddruk. Dat kan onprettig zijn: je voelt je flauw, slap en licht in het hoofd. Dit kan het humeur hinderen. Mensen die medicijnen gebruiken kunnen wellicht rekening houden dat dit invloed heeft op hun humeur. (27-04-15)

Gemarkeerd als spam
Geschreven door
Anwoord op 27 april 2015 15:50
Voeg commentaar toe

Verzend je antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]